Med kunden i fokus, för ökad lönsamhet – steg 2
Vill du utveckla företagets inköpstrategier och på så sätt stärka positionen som flexibelt och kundanpassat företag? Vill du skapa en konkurrenskraftig samverkan med era kunder och leverantörer? I detta seminarium får du en fördjupning om metoden för kunddifferentierat inköp.
Kursinnehåll
I första delen av kursen gavs en överblick över kundfokuserade inköpsstrategier och metoden för kunddifferentierat inköp. I denna andra del förklaras varje ingående steg i metoden för kunddifferentierat inköp mer ingående och deltagarna får öva på att differentierade de ingående komponenter i en egen slutprodukt utefter ledtid, kundorienterings- och kundanpassningsgrad.
Seminariet vänder sig till dig som arbetar med inköp, logistik, produktutveckling eller produktion på ett tillverkande företag.
Kursledare
Jenny Bäckstrand – forskare vid Tekniska Högskolan i Jönköping samt Träcentrum i Nässjö.
För mer information, läs här.
För anmälan, klicka här.